Om mig

Min professionelle baggrund er 15+ års erfaring indenfor kommunikation og marketing. Jeg er en erfaren koordinator, som er vant til at bevare overblikket og tage ansvar. Jeg nyder at planlægge, evaluere – og at nå mine mål. Jeg er god til at kombinere det strategiske arbejde med mere “hands-on” praktiske opgaver – og kan godt lide når det går stærkt.

Læs om min erhvervserfaring og uddannelse herunder, eller spring ned til mine fritidsinteresser.

Helle Buus

Erhvervserfaring

Januar 2020 – nu
Kommunikations- og marketingansvarlig,
Dancutter A/S og Repipe Lining Systems A/S
  • Marketing, branding, salgssupport, content, SOME-annoncering, PR,
    e-mail marketing, websites, samarbejde med forhandlere.
  • Nogle af de projekter som jeg indtil videre har været ansvarlig for under min ansættelse: Implementering af to nye websites, implementering af online forhandlerplatform, digitalisering af print-materialer og brug af QR-koder på produkter, SOME-strategi og marketingplan, projektsamarbejde med studerende om SDG, tekstforfatning og oversættelse da/eng, optagelse og redigering af branding- og instruktionsvideoer, opbygning af system til indsamling og håndtering af leads via gated content og formularer på websitet, opstart af nyhedsmail til kunder og distributører, GDPR, opdatering af undervisningsmateriale til kursister, udbudsrunde og kravspecifikation i forbindelse med valg af digitalt bureau, SMV-digital ansøgning.
2019 – 2020
Freelance PR-skribent, AaB esport
  • PR, SOME, website, sponsorater.
2017 – 2019
Communications Partner, Neas Energy / Centrica Energy Trading
  • Marketing og branding: Jeg koordinerede marketingopgaver og arbejdede med rebranding af virksomheden internt og eksternt.
  • Salgssupport: Jeg understøttede salgsafdelingerne med værdiskabende og salgsunderstøttende content marketing og kommunikation blandt andet ved hjælp af Microsoft Dynamics CRM og Clickdimensions.
  • Events og messedeltagelse: Jeg koordinerede interne events og ekstern messedeltagelse både i Danmark og udlandet.
  • Social media: Jeg havde succes med at øge aktiviteten på virksomhedens sociale medier, samt forbedrede HR-afdelingens rekruttering vha. annoncering på Facebook og LinkedIn.
  • PR: Jeg skrev pressemeddelelser som blev optaget i både danske og internationale medier.
  • Intern og tværkulturel kommunikation: Jeg arbejdede med formidling af strategi og vision internt, så den blev omsat til konkret adfærd blandt medarbejderne i hverdagen.
2006 – 2017
Marketing og kommunikationsmedarbejder, Agri Nord
  • Marketing og branding: Succesfuld implementering af nyt brand efter fusion med anden virksomhed.
  • PR: Efter en målrettet indsats fordoblede vi virksomhedens synlighed i pressen.
  • Salgssupport: Koordinering og projektledelse af salgsindsatsen i samarbejde med salgsteamet ved hjælp af årshjul med milepæle og KPI’er.
  • Nyhedsbreve: Vha. målrettet content fik jeg fordoblet antallet af nyhedsbrevabonnenter.
  • Websites: www.agrinord.dk, www.græsning.dk.
  • Social media: Ansvarlig for 11 Facebooksider, 2 Instagram konti og 2 Linkedin virksomhedssider. Jeg stod for koordinering samt produktion af content og administration af annoncering. Jeg digitaliserede virksomhedens employerbranding og flyttede annonceringen fra avisen til de sociale medier. Det reducerede annoncebudgettet væsentligt.
  • Events og messer: Blandt andet afholdelse af politiske møder med op mod 500 deltagere.
  • Surveys: Kunde- og medarbejdertilfredshedsundersøgelser i Survey Xact og Survey Monkey.
  • Daglig ledelse af kommunikations- og marketingafdelingen: Fra 2013 – 2015 varetog jeg den daglige ledelse af et team med 3 medarbejdere.
  • PA opgaver for CEO: Bl.a. andet afholdt jeg SOME-kurser for bestyrelse og udvalgsmedlemmer.
  • Sharepoint intranet: Jeg var ansvarlig for implementeringen af virksomhedens første intranet og havde succes med at skabe en effektiv ny platform til intern kommunikation, som blev taget godt imod af medarbejderne.
  • Design og opdatering af marketing materiale i Adobe InDesign og Photoshop.
  • Intern og ekstern kommunikation: Jeg var bl.a. ansvarlig for udgivelsen af medlemsbladet Agri Nord Nyt, som udkom 10 gange årligt til 14.000 modtagere.
2005 – 2006
Kommunikationsmedarbejder, Rebild Kommune
  • Intern og ekstern kommunikation: Jeg var ansat i borgmestersekretariatet hvor jeg arbejdede med forskellige kommunikationsopgaver med relation til sammenlægningen af tre kommuner.

Uddannelse

2005
Cand. it, Aalborg Universitet
2000
Studieophold, University of Exeter, England

Kurser og certificeringer

2006 – 2021
Diverse kurser indenfor:
Digitale færdigheder
  • Email marketing: Mail Chimp og Click Dimensions.
  • Surveys: Survey Xact, SurveyMonkey og Google Analyse.
  • CMS: Umbraco, Ultimize, WordPress.
  • SEO og SEM: Google Analytics, Tag Manager og Search Console.
  • Adobe InDesign, Photoshop og Premiere Pro.
  • Fotografering og redigering af billeder og video.
  • Intern kommunikation: MS Sharepoint, Yammer og Workplace.
  • Office 365.
  • SOME: Facebook, Linkedin, Twitter, Instagram, Youtube, Pinterest.
  • Online annoncering: Facebook og Linkedin annonceadministrator, Google Ads.
Sprog
  • Dansk: Modersmål
  • Engelsk: Flydende skrift og tale
  • Svensk og Norsk: Samtaleniveau
  • Tysk: Samtaleniveau
  • Fransk: Begynderniveau
  • Spansk: Begynderniveau

Mit portfolio

DIGITAL MARKETING • KOMMUNIKATION • PROJEKTLEDELSE